Loading...
Cite Malaya

Abg Long Kahwin Dengan Ustazah.. ingatkan best rupanya

Abg Long Kahwin Ustazah. Ingatkan BEST Tapi Rupa2nya…. | Nama aku Mimi. Aku punyai 3 beradik aku last, atas aku 2 orang abang.. aku nak bercerita panjang pasala abang sulung aku. Dia kahwin awal 2013 . masa tu aku form 5. Well excited la semua orang sebab nak dapta org baru.


Sebelum tu aku cerita sikit pasal abang aku. Abang aku sulung nie mmg nakal dan boleh dikatakan malas sekolah.. Kire ala2 geng rockers la. (huhuhu.kutuk abang sendiri) tp nie betul,keluarga aku bukan lah dri fmily yg senang berbanding sekarang. Abang aku hbiskan sekolah smpai form 5 je. Lpastu lari ke KL nak kerja.. dapat duit 2k balik kg. sebb masa tu dah rasa macam kaya dpt duit mcm tu. Huhuhu. ( yg nie mak aku yg cerita). Berbalik cerita abang dia buat modal duit kerja kat Kl tu untuk jual kat psar mlam, jual baju, beg macm tu.. dan Alhamdullilah dari satu tapak meja. Ke 8 tapak meja sekrang perniagaan dia.
2013 . abang aku dh umur 29 tahun. Dan mak aku suruh kahwin. Dia bgtaw satu je. Dia sruh mak aku carikan untuk dia. Dah Alhamdullilah abg aku selamat diijabkabulkan. Bru nak masuk park kakak ipar tersayang. , hehehe oh yea. Kak ipar aku masa tu bru umur 20tahun masa khwin dgn abg aku beza 9thun dgn abg aku. Dia bekas budak sekolah agama. Dan sekarang kerja sebagai guru agama sekolah rendah (ustazah la tu).
Sepnjang perkahwinan mereka 4 Tahun ni kakak ipar aku seorng yg sgt bersbar . Abang aku menetap di rumah dan sekrng dh buat rumah tp sebelah je dri rumah mak aku. Dia ckp tngjuwab dia untuk jaga maka ayah aku smpai tua. Kakak ipar aku sikit pun macam xde nak ajak abang aku pindah ke nak merungut ke. Dan korang paham-2 la duduk rumah mertua nie (padahal tu mak ak.huhuhu) ada je yang tak kena . smpaikan aku piker kan mak aku nie dh knp kakak ipar aku susun pinggan terbalik pun dia tegur.. huhuhu.. tp tu lah lumrah perkahwinan , dan Kakak ipar aku tenang je terima teguran dari mak aku..
Well .aku pun tak thu dia dlm bilik mgkin menangis, menjerit. Tapi aku respek sbb dia sgt hormat pada mak aku dan abang aku.
Dan part paling aku suka tgok perubahan pada abang aku. Boleh dikatakan tiap-2 malam selpas mgrib kakak ipar aku akan ajar abg aku Al-Quran . mcm aku ckp td abg aku ni masa muda dia byak main. Smpaikan sekrng dlm masa 4tahun abg aku boleh hafal Surah Yassin. Aku ingt lagi.aku dgr dri bilik abg aku tergagap-gagap nak baca surah Ad-Dhuha. Tp kakak ipar aku dgn tenang betulkan bacaan abg aku.
Sampaikan abang aku lancar.Kakak Ipar aku masa mula2 masuk fmily aku pun ada kekurangan . kakak ipar aku bab masak nasi/lauk dia kurang arif sikit. Tapi bab kueh, biskut raya mmg kiteorng xkena beli lah.. dia punya dah terbaik. Tapi abg aku pndai masak. Tengok Allah dah aturkan cantik. Sebab abg aku pun byak kekurangan,. Kerja pun biasa-biasa. Ilmu agma kurang. Tp kakak ipar aku boleh terima abg aku seadanya.
Point Aku nak shred kat sini tak semua kakak ipar x elok perngai nya. Dan aku sendiri pun akan jadi menantu org jgak nanti. Mgkin org akan ckp “eleh berapa lama la kakak ipar dia boleh tahan” mcm aku ckp td dia menangis mgkin aku tak tahu. Tp cukup la dia respek abg aku sebagai suami dan repek mak ayah aku.
Tiba-tiba aku risau pasal abang aku yg kedua nie. Tiap kali raya bawak balik awek ke rumah msti yg rambut air karat . Hahahaha. – Mimi via IIUM.

About Cite Malaya

Powered by Blogger.